HTML

Made in America

Az Egyesült Államok tegnap és ma. Politika, történelem, irodalom, közélet, és minden, ami ezen túl van. Ja, és persze, ahogy nekem tetszik.

Friss topikok

Utolsó kommentek

Linkblog

Látogatók

Az Egyesült Államok tegnap és ma

2010.07.19. 07:00 Fleuriste

Mit kell olvasniuk az amerikai diákoknak?

Címkék: oktatás könyv irodalom egyesült államok

Emlékeztek, hogy középiskolában melyik kötelezőt szerettétek vagy utáltátok a legjobban? Én már nem annyira, de mivel elég jó könyveket olvastam mostanában, így külön örültem, amikor rábukkantam a Time listájára, amely az amerikai középiskolai kötelezőket vette számba. Pontosabban azokat a klasszikusokat, amelyek az iskolai olvasmánylistákat „uralják”.

A lista a hangzatos „Top 10 könyv, melyeket el kellett olvasnod az iskolában” címet viseli, és bár nem tudom, hogy az amerikai diákok mennyire szenvedtek tőle, nekem több kedvencem is van rajta.

Lássuk akkor!

1.    Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót!
2.    John Steinbeck: Egerek és emberek
3.    John Knowles: A Separate Peace (tudtommal ennek nincs magyar fordítása)
4.    J.D. Salinger: Zabhegyező
5.    George Orwell: Állatfarm
6.    William Golding: A Legyek Ura
7.    F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby
8.    Ernest Hemingway: Búcsú a fegyverektől
9.    Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű
10.    William Shakespeare: Macbeth


17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madeinamerica.blog.hu/api/trackback/id/tr212159826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taxilovearsenal (törölt) 2010.07.19. 07:29:57

Ez egy nagyon jó lista. Nem vagyok a magyar írók ellen, de egy ilyen jó listát az itthoni kötelezőkből nehéz lenne felállítani...

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 17:39:23

@taxilovearsenal:

no azert ez nem mind amcsi iro

es hat az usa maga 200+ millios orszag, nem 10

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 17:44:48

NINCS

usaban kozponti kotelezo olvasmany, eg allami iikben sem

ez egy osszesitett lista, melybol egy-egy diak 3-4-et olvas el legfeljebb, aktualis tanar tanterve szerint

Fleuriste 2010.07.19. 18:53:55

@Ezt a népet sajnáljam?: igen, ezért is tettem hozzá aztán azt, hogy amelyek "uralják" az olvasmánylistákat...
azért kíváncsi lennék olyasvalaki véleményére, aki az USA-ban járt középiskolába, hogy ebből a listából mely könyvek azok, melyeket ténylegesen el kellett olvasniuk... :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.19. 19:17:49

Ezek nem is terjengősek. Ráadásul Steinbeck, Orwell, Fitzgerald, Hawthorne.... az amerikai irodalom gyöngyszemei. Szerintem.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.19. 19:20:32

@neccharisnyás útonálló:
helyesbítés:
"az angol nyelvű irodalom gyöngyszemei"

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 20:37:23

@Fleuriste:

epp ezert kommenteltem - ha ez nem olt sejtheto a kommentbol

Fleuriste 2010.07.19. 20:41:07

@Ezt a népet sajnáljam?: és nektek ezek közül volt valamelyik?

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 21:17:38

@Fleuriste:

egy evet voltam

pl. chaucer canterbury tales-t vettuk, de nem kellet elolvasni, csak egy reszt es arrol beszamolni

torioran jfk-t vettuk es ehhez oliver stone filmjet kellett otthon megnezni

nincs kulon foldrajz tantargy, hanem toriora es biologia kereteben tanitanak annyit, amennyi azokhoz kell

ez az allami kozepsuli

kokemeny vagyoni szegregacio zajlik : szegeny ember gyereke muvelten marad

jo oktatas privat suliban, gazdageknak -

MAR KOZEPISKOLAI SZINTEN IS

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 21:29:54

a magyar kooktatas a jelenlegi allapotaban is majdnem annyit ad

INGYEN annak aki HAJLANDO tanulni,

mint az angolszasz privat

Fleuriste 2010.07.19. 22:01:56

@Ezt a népet sajnáljam?:
most már tényleg kíváncsi lettem, és elkezdtem kicsit jobban körülnézni. állati nagy a merítés, ahonnan a tanárok válogatnak, kíváncsi lennék, milyen szempontok alapján választanak :))
ez csak egy példa, de kismillió van a neten: classiclit.about.com/od/highschoolreading/a/10thgrade_reading.htm
egyébként a magyar rendszerről csak annyit, hogy szerintem tiszta röhej, hogy kb. 20 éve ugyanazok a kötelező olvasmányok, és képtelenek egy kicsit is újítani... :(

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.19. 22:10:16

@Fleuriste:

mit ujitsanak? mibol?

Trianon temaja meg csak most kerul vissza a hivatalos koztudatba

es 1940es evek ota szinte nincs is politikai ideologiatol mentes, ertekes prozank

a 20 es 40 kozotti ioszak muveit pedig a komcsik irtottak

Fleuriste 2010.07.19. 22:35:33

@Ezt a népet sajnáljam?:
biztos lehetne...
van itt egy tavalyi interjú a magyartanárok egyesületének egyik vezetőjével: nem csak a középiskolásokról, hanem a kisebbekről is beszél, szerintem eléggé elgondolkodtató, amiket mond:
www.pagony.hu/index.php?page=article&id=335

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.20. 00:00:43

@Fleuriste:

szvsz
a sci-fit mar reg be kellett volna venni a kotelezok koze

Kackam 2012.09.28. 11:30:39

@Fleuriste: USA-ban jártam középiskolába. Én történetesen mindegyik listán szereplő könyvet elolvastam, de kötelezők a következők voltak:

F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby
Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű
William Shakespeare: Macbeth

Ezenkivül kötelező volt még Julius Caesar, Hamlet, Antigone, aztán All Quiet on the Western Front (Remarque), Huckleberry Finn (Twain), The Grapes of Wrath (Steinbeck). És még persze, ami a szöveggyűjteményekben szerepelt(kivonatok).
süti beállítások módosítása